Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.
Annonse
Standardutgaven er tilgjengelig i to forskjellige størrelser: 9,7 m³ og 11 m³. Velges 11 m³ varerom, har man mulighet for tre forskjellige batteripakker (51,5 kWh, 72 kWh og 88,55 kWh), velges 9,7 m³ varerom har man mulighet for to forskjellige batteripakker (51,5 kWh og 72 kWh).
Bernhard Jahnsen, salgssjef i Maxus Norge, forteller at det allerede før ankomst er forhåndsolgt 300 biler, og det forventes levert 1000 biler til Norden i løpet av 2021.
- Det er flere og flere bedrifter som krever en grønnere linje. Både store bedrifter, stat og kommune setter stadig større fokus på miljøet, og krever nå at deres leverandører skal kjøre elektrisk. I tillegg er det mye penger å spare ved å gå over til elektrisk drift. Det er store flåter som skal byttes ut i tiden fremover og Maxus er med på denne spennende utskiftingen, sier Jahnsen.
Annonse
- Det er et greit utvalg blant mindre elektriske varebiler på det norske markedet, men på store elektriske varebiler er det mer begrenset. e-Deliver 9 har muligheten til å dekke et bredt spekter innen store varebiler. Med e-Deliver 9 har Maxus Norges bredeste modellprogram innen elektriske varebiler som strekker seg fra 2,2 m3 til 20 m3, sier salgssjefen videre.
Stadig flere oppdager fordelene ved å velge elektrisk bil, og markedet er i stor vekst både i person- og varebilsegmentet. For varebiler er det ekstra mange fordeler, ikke bare sparer man drivstoff-, bom, - service og parkeringskostnader, man sparer også tid ved å kunne kjøre i kollektivfeltet.