Batterielektrisk Scania P 230 B6x2*4NB.

Elektrisk Bring-bil til offshore-kjøring

Første i sitt område.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

Bring tar nå i bruk sin første el-lastebil i Rogaland. Kjøretøyet har en tillat totalvekt på 28 tonn og har et lasteplan som er spesialbygd for å distribuere gods til offshorenæringen i Stavanger.

- Vår nye elektriske lastebil i Stavanger markerer også starten på et større miljøarbeid for Posten og Bring på Vestlandet. Fremover vil vi fase ut fossildrevne lastebiler og erstatte disse med elektrisitet og biogass. Vi har bestilt 65 nye el-lastebiler og 65 nye gassdrevne lastebiler som skal settes inn i drift over hele Norge og noen av de vil også bli satt i drift i Stavanger-regionen sier Kenneth Tjønndal Pettersen som er pressesjef i Posten.

Den nye elektriske lastebilen skal ha fast tilholdssted på Bring-terminalen i Tananger og vil gå inn i forsyningslogistikken til operatørene på norsk sokkel.

Fakta om el-lastebilen:

Scania P 230 B6x2*4NB, dvs. 3-akslet lastebil med løfteboggi

Tillatt totalvekt: 28 tonn

Nyttelast: Maks. 15 tonn

Åpent lasteplan: 6,88 meter (spesialbygd)

Rekkevidde: Ca. 200 km i variert bruk

I samarbeid med Stavanger Havn er det etablert egen hurtiglader ved Bring-terminalen i Tananger.

Powered by Labrador CMS