10.000 TONN: Det er imponerende dimensjoner på denne bygningen som ble fraktet 600 meter i Kina.

Frakter 10.000 tonn i ett jafs

GIGATRANSPORT: En historisk bygning som veier 10 000 tonn ble flyttet 600 meter på SCHEUERLE SPMT-er

Ved hjelp av 300 SCHEUERLE SPMT-selvkjørende aksler flyttet China Shipping Vastwin Project Logistics fem bygninger 600 meter. Den tyngste bygningen veide 10.000 tonn. Dette satte både leverandører og ingeniører på prøve. Flyttingen resulterte også i tre verdensrekorder transport av den tyngste og høyeste bygningen, flytte den over den lengste avstanden og den største høyde forskjellen.

I Kina må historiske bygninger stadig flyttes for å oppfylle ulike miljøvern-kravene. Dette medfører ofte nye og komplekse transportoppdrag som setter alle aktørene på prøve. 

SPMT transportvogner er jevnlig involvert. Slik var det også når transporten av fem historiske bygninger tilhørende Ningxia Saishang Jiangnan-museet nord i Kina skulle gjennomføres. De praktfulle og verdifulle husene måtte vike plass for flomvern langs den gule elven.

Det var China Shipping Vastwin Project Logistic, som flyttet de fem bygningene, hver som en enhet, med en avstand på 600 meter og en høydeforskjell på tre meter. Komplekset besto av hovedbygningen som veide 10.000 tonn samt to hus som hver veide 2.000 tonn, samt en buegang og en skillevegg som hver veier 1.000 tonn. 

300: Hele 300 selvkjørende aksler måtte til pers for å frakte gigantbygningen.

Da hovedbygningen med sine 43 høydemeter, 36,9 meter lang og 31,5 meter bred skulle flyttes ble det benyttet hele 300 SCHEUERLE SPMT selvkjørende aksler og ti PPU-erfra TII SCHEUERLE. Totalt veide hele transporten da 11.450 tonn.

I møte med denne unike utfordringen satte China Shipping Vastwin Project Logistics tre rekorder. Hovedbygningen var den tyngste og høyeste lasten som noen gang hadde blitt flyttet i Kina og sannsynligvis over hele verden. I tillegg dekket den den lengste distansen som noen gang er tilbakelagt i Kina med en bygning som veier mer enn 1000 tonn. Videre var det den bratteste stigningen noensinne langs en slik transportrute.

Powered by Labrador CMS