Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.
Annonse
- Grunnlaget for hva som skal gjøre oss til førstevalget utvides. Det gjelder ikke lenger bare kommersielle aspekter, men også miljømessige, samfunnsmessige og ansattes trivselsforpliktelser. Vi endrer identiteten vår ikke bare for å vise det, men for å bedre forstå kunden og tilby ideer og løsninger som positivt endrer markedet, sier Edvardas Liachovičius, administrerende direktør i litauiske Girteka Holding.
Den nye logoen, utformet av Smart by Design, fremstiller selskapets forpliktelse til ansvarlig logistikk: - Valget av grønt representerer vekst, ekspansjon og viser selskapets fokus på bærekraftige løsninger. For å markere selskapets langvarige erfaring, tillit og pålitelighet, tar den nye visuelle identiteten i bruk en lys blå farge, opplyser Girteka i en nyhetsmelding
- Vi har lenge fokusert på mer enn bare kommersielle aspekter i aktivitetene våre, siden vi alltid har konsentrert oss om miljømessige, samfunnsmessige og ansattes velværeforpliktelser. Vi går imidlertid i gang med en ny fase, der vi vil fokusere på bærekraftsforpliktelser og ansvarlig logistikk, sier Simonas Bartkus, markeds- og kommunikasjonssjef.
Annonse
Girteka opplyser at de nå har over 9000 lastebiler og 20.000 sjåfører som transporterer gods i Europa.
Ifølge 40ton.net, gjennomgår Girteka Logistics nå også betydelige organisatoriske forandringer:
«Den østlige grenen av selskapet, som kjører på russiske skilt, skal bli et helt eget selskap, spesialisert på transport til Sentral-Asia til og med Kina. Dette er åpenbart knyttet til krigen i Ukraina og sanksjonene som ble pålagt Russland. I tillegg flytter selskapet stort sett til Polen, og åpner en enorm base i Sady nær Poznań med 8000 stillinger tilknyttet denne basen. Det er for å oppfylle kravene til mobilitetspakken enklere.» skriver det polske nyttekjøretøy-nettstedet.