LaserWash-gruppen er en bilvaskekjede med 13 egne haller, i tillegg til agenturet til vaskemaskinene og eget servicenettverk.
Foto: Laserwash/Møller
Møller Mobility Group blir medeier i bilvaskkjede
Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.
Møller Mobility Group innleder partnerskap med LaserWash, en uavhengig bilvaskkjede på det sentrale Østlandet.
- LaserWash har utviklet et kundevennlig og lønnsomt konsept, noe som gir oss et godt utgangspunkt for videre skalering i fellesskap. Ambisjonene våre er å skape en ledende bilvaskkjede rettet mot bedrifts- og privatmarkedet. Vi ser et stort potensial for verdiskapning i dette markedet, sier Petter Hellman, konsernsjef i Møller Mobility Group.
Hellman legger til:
- Etter å ha sondert markedet en periode, ble det åpenbart at LaserWash var den beste partneren for oss. De har allerede utviklet et kvalitetskonsept, og de har kommet langt i arbeidet med å utforske bruken av teknologi for effektiv drift og kundevennlige løsninger.
LaserWash-gruppen er en bilvaskekjede med 13 egne haller, i tillegg til agenturet til vaskemaskinene og eget servicenettverk. De ser frem til å forene krefter med Møller Mobility Group:
- Den strategiske og finansielle kraften vi får i partnerskap med Møller Mobility Group setter oss i bedre stand til å realisere potensialet vi ser i konseptet vårt. Samtidig går vi sammen med en ledende bilaktør hvor vi kan forene utviklingskraften med tilgang til lokasjoner, kunder og kompetanse som passer oss perfekt, sier Martin Stenshorne i LaserWash.
Avtalen innebærer at Møller Mobility Group går inn som eier av 50 prosent av LaserWash. Bilvask skal utvikles som et selvstendig satsingsområde i konsernstrukturen i Møller Mobility Group, i tillegg til å bli «en naturlig del av kundetilbudet i økosystemet til bilforhandlerkjeden Møller Bil».