Iveco Daily er konstruert for å tåle sin last ved at kjøretøyet er bygd som en lastebil med C-ramme.

Norgespremiere for nye Daily

Nye Iveco Daily er kommet til Norge.

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

- Vi har fått et nytt fantastisk nyttekjøretøy, og nå er det fritt frem for alle kunder å komme og teste nye Daily, sier Helene Norman-Dupuy, Country Sales Manager for Iveco Norge AS.

Den nyeste versjonen Daily har:

  • Air-Pro - intelligente luftfjæringen med smart elektronisk styring som tilpasser seg bruksområdene.
  • Iveco Driver Pal - Alexa-basert ny stemmestyring som gjør at sjåføren kan kommunisere med bilen og andre sjåfører ved hjelp av stemmekommandoer.
  • Nye Daily har minneskum-seter i midten av sitteputen, rygglenet og hodestøtten – og det er første gangen i et lett nyttekjøretøy. Skummet former seg etter kroppen og gir en jevn vektfordeling som skal redusere trykktoppene med inntil 30%. Setenes sider og spaker har fått en ny utforming som gjør det lettere å gå inn og ut av bilen.
  • Motorteknikk og etterbehandlingssystem som tilfredsstiller Euro 6-D Final og Euro VI-E ved virkelig kjøreforhold i kjøretøyets levetid (samsvarsfaktor = 1). 2,3-litersmotoren har inntil 6% lavere drivstofforbruk og øker Dailys bruksmuligheter gjennom inntil 15 % større dreiemoment for krevende oppdrag.

Nye Iveco Daily har beholdt 3,5 tonns tilhengervekt på nesten samtlige modeller og er bygget som en lastebil med C-ramme.

Sete med minneskum.

Connectivity Box er en viktig nyhet for kundene. Den gjør at sjåføren slipper ståtid og kan fortsette å kjøre ved at det opprettes direktekontakt mellom kjøretøyet og Iveco Control Room hvor et spesielt team av Iveco-spesialister overvåker data i sann tid, utfører fjerndiagnose og kan oppdatere kjøretøyets programvare.

- Iveco Dailys topputstyrte kampanjemodeller, som finnes i flere forskjellige modeller, diesel, HVO eller gass, samtlige med fem års fabrikkgaranti, fortsetter selvsagt også i 2022. Det beste av alt er at kjøretøyene har korte leveringstider, sier Helene Norman-Dupuy,

Powered by Labrador CMS