MOTORINTERESSE: Motor og biler er gøy, og en skikkelig motorutstilling hadde åpenbart vært et stort savn for mange. Oslo Motorshow noterte rekord i besøkende i år!

Oslo Motorshow med rekordbesøk

LILLESTRØM: Det var tydelig at motorinteresserte over hele landet har savnet et skikkelig treff. Det ble nemlig rekordbesøk med 47.274 besøkende på årets Oslo Motorshow!

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

Som vanlig var det en egen hall for tyngre kjøretøy, og utstillere A&T snakket med var meget fornøyd med besøket også i denne hallen på bilutstillingen som ble arrangert i Lillestrøm siste helgen i oktober.

Ford F-Max

Bilen som ble kåret til Truck of the Year 2019 var for første gang utstilt i Norge i regi av fabrikken og en mulig norsk importør. Ford Motor Norge viste nemlig en nydelig F-Max Blackline på standen sin.

I OSLO: Ford F-Max Blackline på Oslo Motorshow. Fra v.: M. Armagan Hazar, ansvarlig for Ford Trucks i Benelux, Norden og Tsjekkia, Per Gunnar Berg, sjef for Ford Motor Norge og produktspesialist Vedat Hakan Demirsoy fra Ford Trucks.

- Vi har lenge hatt F-Max under oppsikt og ønsker nå å se på responsen fra publikum, for deretter å vurdere om vi skal gå videre med en fremtidig lansering i samarbeid med våre kolleger ved Ottosan-fabrikken i Tyrkia. Det var derfor naturlig å velge Oslo Motorshow hvor kunder med interesse for både personbiler, lette nyttekjøretøy og tunge lastebiler samles. Det jobbes kontinuerlig med utvikling av bilen. Det er interessant for Norge at det også jobbes hardt med batterielektriske- og brenselcelleløsninger for tradisjonelle lastebiler. Helelektriske spesialbiler som betongbiler og søppelbiler, er allerede tilgjengelig fra Ottosan, forteller adm. direktør Per Gunnar Berg i Ford Motor Norge.

Da F-Max ble lansert, opplyste Ford Trucks at de også jobbet med å utvikle egen girkasse. Nylig ble produsentens egne 16-trinns automatgirkassen lansert for det tyrkiske markedet, og etter planen vil den introduseres i Vest-Europa medio 2022. Med denne introduksjonen, produserer Ford Trucks nå alle hovedkomponentene i bilen selv. Introduksjonen utløser også flere nyheter: Blant annet økes tillatt totalvekt fra 40 til 44 tonn. Det er kommet en versjon med 3750 mm akselavstand, noe som gjør det mulig å montere en større tank på bilen. De har fått Eco-roll funksjon som er med på å redusere forbruket ytterligere. Og kanskje mest interessant for det norske markedet, er en fremtidig treakslet trekker. Det forventes at denne lanseres om 3-4 år.

Powered by Labrador CMS