Scania har ikke noe ønske om å gå ut med bildedetaljer om de kommende nyhetene nå, så dette bildet er alt som er lagt ved pressemeldingen fra Scania.
Foto: Scania CV AB
Scania kommer med oppdatert lastebilserie
Ny drivlinje, chassisoppdateringer og forbedret drivstofføkonomi.
Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.
Scania kommer med en vesentlig oppdatert Euro 6 lastebilserie i november 2021.
- Gitt situasjonen med rekordhøy etterspørsel, mangel på halvledere og kommende introduksjon av ny produktserie har vi besluttet å gå ut med denne informasjonen nå, sier Alexander Vlaskamp, Executive Vice President and Head of Sales and Marketing i Scania.
Oppdateringer og forbedringer
- Vi, og resten av bransjen, strever med mangel på halvledere. Dette har resultert i lange leveringstider og i noen tilfeller forsinkede leveringer. I tillegg forbereder vi oss på vår største introduksjon siden 2016. I denne situasjonen mener vi det er rettferdig å gi potensielle kunder et godt beslutningsgrunnlag når de vurderer kjøp av ny Scania. Scania avslører ikke nøyaktig tidspunkt eller innhold i introduksjonen. Den eneste lovnaden, er chassisoppdateringer og «vesentlig» forbedret drivstofføkonomi, sammenlignet med dagens serie. Dette bør bli sett i sammenheng med at Scanias lastebiler er blitt kåret «Green Truck» fem år på rad av ledende, tyske bransjetidsskrifter, sier Vlaskamp.
Tar imot bestillinger i november - produksjonsstart i 2022
Kunder kan forhåndsmelde interesse for den oppdaterte produktserien til sin selger. Ordresystemet for disse lastebilene vil ikke være åpent før i november.
- Vi skal sikre at hele salgsstyrken har riktige verktøy og oppdatert informasjon på plass før introduksjonen av den nye 13-literserien i november. Vi er overbevist om at våre kunder vil sette pris på å få muligheten til å velge mellom en fantastisk lastebil fra dagens serie eller en vesentlig oppdatert lastebil, med planlagt produksjonsstart i andre kvartal 2022, avslutter Vlaskamp.
Med den nye drivlinjen vil Scania: «Demonstrere vår dedikasjon til å drive skiftet mot et bærekraftig transportsystem, slik at vi kan møte klimamålene satt av Parisavtalen». Scania opplyser at bedriften var den første kommersielle lastebilprodusenten til å sette klimamål som er godkjent av Science Based Target initiative (SBTi).