Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.
Annonse
- Myndighetene sier det er tilnærmet utenkelig at vår 100 % utemesse - fordelt over et halvannen kilometer langt utstillerområde og over tre fulle dager - ikke skal kunne arrangeres som planlagt i starten 2. - 4. september. Det er vår 10. transportmesse, sier arrangør Bjørn Magnussen.
Lastebilimportører
- Den første påmeldte til årets transportmesse var en lastebilimportør, og allerede en måned før påmeldingsfristen, kan det røpes at hele ni lastebilmerker blir å finne som egne utstillere under årets utgave av «Gardermo'n», sier Magnussen.
Annonse
Påmeldingsfristen for å være utstiller på messa, er 1. juli. Det er covid-19-epidemien som er årsaken til så sein påmeldingsfrist.
Lastebil-convoyen fra Oslo til Gardermoen er populær både å delta i og å se på.Foto: Transportmessa
Nytt for 2021
- Det meste av området er nyasfaltert, hele området faktisk er oppgradert fra sist vi var der. Tre like store serveringstelt langs messestripa betyr vesentlig kortere avstand til mat og drikke.
Vannklosetter er bestilt - ingen liker å gjøre fra seg på varme plastikk-festival-dasser, sier Magnussen.
Truckers Camp
Som vanlig blir det sjåførenes eget «bransje-treff-årsfest» i grustaket til Brødrene Øynebråten - Truckers Camp - med sosialt samvær.
Veteranlastebiler fra -70 og -80 tallet er også noe mange vil glede seg over på messa.
- For ikke å snakke om messas faste lastebil-convoy fra Oslo til Gardermoen, ledet an av den faste convoy-generalen Jon Sandem som har med seg Stie-vogntogets eier; Øystein Stie, sier Magnussen.
Messefremtid
- Flere enn ni av ti har også valgt å reservere plass for 2023 og 2025. Da sier seg selv at utstillergata langs flyplassen blir et fast innslag annethvert år fremover nå, sier Magnussen, og avslutter:
- Vår messe-oppskrift er velkjent; lavt kostnadsnivå, likhet for alle utstillere, enkelt å være utstillere, ute i det fri der bransjen trives og nærhet til landets største trafikk-knutepunkt.