Tidlig i 2025 vil, ifølge Ford, den nye plug-in hybrid modellen
av Ford Ranger komme ut i markedet. Bilen vil få de samme kjøreegenskapene som
andre Ranger-modeller med både terreng, nyttelast og tilhengerkapasiteter som
resten av familien har. I tillegg får modellen Pro Power-funksjonen, noe som
gjør at batteriet kan benyttes i stedet for ett aggregat ute på en arbeidsplass
og drive el-verktøy.
Produksjonen av Ranger Plug-in Hybrid starter i
slutten av 2024 med leveranser til kunder tidlig i 2025. Den nye modellen vil
markerer et nytt skritt i Fords planer om å tilby et komplett utvalg av
drivlinjealternativer.
Ranger Plug-in Hybrid-kunder vil også dra nytte av Ford Pros
økosystem av løsninger – som forenkler overgangen til elektriske kjøretøy med
lading, programvare og servicealternativer.
Annonse
– Ranger Plug-in Hybrid vil hjelpe kundene videre inn i en
elektrifisert fremtid, samtidig som Ranger vil ligge i forkant når det gjelder innovasjon
i segmentet for mellomstore pickuper, sier daglin leder Hans Schep i Ford Pro Europa.
Ved å kombinere en 2,3-liters Ford EcoBoost bensinmotor med
en elektrisk motor vil Ranger Plug-in Hybrid ha høyere dreiemoment enn noen
annen Ranger. Med 45 km rekkevidde i helelektrisk modus vil vi anta at
batteriet er omtrent likt som det som sitter i Explorer, hvilket er på 13,6 kWt.
Tilhengerkapasiteten er 3500 kg – det samme som resten av
Ranger-serien.
Ranger Plug-In Hybrid er også utstyrt med Rangers kjente firehjulsdrift-system
med valgbare kjøremoduser og avanserte førersikkerhets- og
førerassistentfunksjoner.
– Kundene våre vil ha kraftige elektrifiserte kjøretøy med rimelige
eierkostnader uten å gå på akkord med det de elsker med pickupen, sa Schep.