
Internasjonalt og ulovlig
Har du hørt om den makedonske sjåføren med italiensk førerkort som kjørte en bulgarsk trekkvogn med svensk tralle for en norsk oppdragsgiver?
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Han ble stoppet av Statens vegvesen på Bergsøya i Møre & Romsdal med bremsefeil på ABS-systemet mandag 14. november. I tillegg kjørte han ulovlig kabotasje.
Det ble gitt kjøreforbud. Sjåføren ble anmeldt.
Kabotasje er nasjonal transport mot vederlag som utføres i et annet land enn der transportøren hører hjemme, og er i utgangspunktet ulovlig. Det er imidlertid lovlig med inntil tre kabotasjeturer i løpet av maksimalt sju dager etter at et vogntog har krysset grensen inn i landet med reell internasjonal last med fraktbrev.
Kabotasjekjøring kan ikke påbegynnes før alt godset som fulgte med det innkommende internasjonale oppdraget er losset.
STILLING LEDIG:
-
Prosjektleder
Anlegg Øst Entreprenør
-
Bulkoperatør
AUSTIN NORGE AS
-
Mekaniker
Beck Maskin AS
-
Anleggsmaskinfører
A&B Andreassen Maskin as
-
Kategorisjef John Deere skurtreskere, finsnittere og redskap
Felleskjøpet
-
Produktsjef John Deere traktor
Felleskjøpet
-
Bas | Formann
Kolnes Maskin AS
-
Gravemaskinfører | Grunnarbeider
Kolnes Maskin AS
-
Vil du selge Valtra og andre ledende merkevarer hos Akershus Traktor?
Akershus Traktor as. Avdeling Vinstra
-
Nasjonal salgssjef Anlegg, Industri og Landbruk
BestDrive Norway AS