DFDS møter den sterke godsveksten sjøveien med nye ro-ro fraktferger. Foto: Per Dagfinn Wolden

DFDS styrker godskapasiteten

DFDS styrker kapasiteten for å møte den sterke godsveksten sjøveien med nye ro-ro fraktferger fra det kinesiske skipsverftet Jinling.

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Ifølge en nyhetsmelding fra selskapet er det bestilt en ny ferge for å sikre kapasiteten for ytterligere vekst.

Dette er et ledd i opsjonen DFDS har med det kinesiske skipsverftet.

450 trailere

Den nye godsfergen er lik de fem tidligere bestilte fergene som er designet for å transportere 6700 lengdemeter, tilsvarende 450 trailere.

De nye fergene vil styrke den operasjonelle effektiviteten i rutenettverket i Nord-Europa og Middelhavet. Godsfergene anvendes i tråd med kundenes kapasitetsetterspørsel, heter det i melding fra DFDS.

Kommer snart

De første to nye fergene forventes mottatt i begynnelsen av neste år, den tredje og fjerde i andre halvdel av 2019 og de siste to i første halvdel av 2020.

DFDS' flåtefornyelsesprogram omfatter også to kombinerte frakt- og passasjerferger (ro-pax), og som skal leveres i 2021 til anvendelse i det baltiske rutenettverk.

For å øke fraktkapasiteten er to ro-ro ferger planlagt forlenget, i tillegg vil en chartret kombinert frakt- og passasjerferge (ro-pax) bli levert i 2021 til rutene på Den Engelske Kanal.

Powered by Labrador CMS