
Avlyser Rogfast-kontrakt
Statens vegvesen avlyser konkurransen om Kvitsøy-kontrakten i Rogfast-prosjektet.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Det ble i juli 2019 klart at Vegvesenet etter konkurransen om Kvitsøy-kontrakten sto igjen med én kvalifisert tilbyder. Den tilbudte prisen lå ca. 1 milliard kroner over byggherreanslaget.
Kvitsøy-kontrakten er unik i norsk veibygging, med store tekniske utfordringer. Rogfast skal ha en 26,7 km lang undersjøisk tunnel som når den står ferdig er verdens lengste og dypeste undersjøiske tunnel.
Kvitsøy-kontrakten omfatter 1/3 av denne pluss fem kilometer ettløpstunnel opp til Kvitsøy.
- Vi har gjort en vurdering som viser at det er en risiko for at prosjektet som helhet ikke kan gjennomføres innenfor rammene som er satt. Dette plikter vi å legge fram for Samferdselsdepartementet, sier vegdirektør Bjørne Grimsrud.
STILLING LEDIG:
-
Maskinførere NLBO
Peab Anlegg
-
Anleggsrørlegger Ny Lufthavn Bodø
Peab Anlegg
-
Grunnarbeidere
Hæhre Entreprenør AS
-
ADK Rørlegger
Hæhre Entreprenør AS
-
Anleggsleder/prosjektleder
Ottar Bergersen & Sønner AS
-
Selger: Ettermarked, Reservedeler og Utstyr.
Fredheim Maskin AS
-
Mekaniker Verksted & Reisende
Fredheim Maskin AS
-
Automasjonstekniker
Fredheim Maskin AS
-
Bulkoperatør
AUSTIN NORGE AS
-
Anleggsmaskinfører
A&B Andreassen Maskin as